Dividuals Trends 2024: Beyond the Screen – 8 Trends in een On-Demand Economie” analyseert de nieuwste trends in consumentengedrag. Deze trends worden beïnvloed door digitalisering, economische druk, veranderende communicatie en mobiliteitsuitdagingen. Ontdek hoe deze factoren de voorkeuren en het koopgedrag van Belgische consumenten vormgeven. De whitepaper maakt gebruik van uitgebreide data van Dividuals, onze consumentensegmentatie.
SIRIUS Insight, met 30 jaar ervaring in geomarketing en consumentendata, biedt nauwkeurige antwoorden op strategische vragen over de consumptiegewoonten van uw klanten en de ontwikkeling van uw retailnetwerk. Wij plaatsen uw klanten centraal in onze analyses en bieden diepgaande inzichten, gebaseerd op de uitgebreide gegevens van Dividuals.
Inhoud van de Whitepaper
1. De doorgroei van e-commerce en on-demand diensten
De voorkeur van consumenten verschuift steeds meer naar directe en gepersonaliseerde oplossingen. Met de data uit Dividuals identificeert SIRIUS Insight de groeiende voorkeur voor e-commerce en on-demand diensten. In deze sectie leert u over:
- Online kopers: Welke Dividuals-segmenten het meest geneigd zijn om online te kopen en waarom.
- Motivaties voor online aankopen: Het belang van factoren zoals prijs, gratis verzending, keuzevrijheid, levertijd en gebruiksgemak.
- Productcategorieën in E-commerce: Welke producten het meest worden gekocht en de verschillen per regio in België.
2. De heropleving na de energiecrisis
Na een periode van energiecrisis zien we een heropleving in het aankoopgedrag in 2023. Dividuals van SIRIUS Insight helpt de belangrijkste drijfveren achter deze heropleving te identificeren. In deze sectie ontdekt u:
- Aankopen per categorie: toename in aankopen in thuisinrichting, vakanties, speelgoed, kleding, en meer.
- Beïnvloedende factoren: hoe economische situatie en consumentenvertrouwen bijdragen aan een stijging van aankopen.
- Regionale verschillen: hoe aankooppatronen verschillen tussen Brussels, Vlaanderen, en Wallonië.
3. De rol van fysieke winkels in een digitale wereld
Ondanks de groei van e-commerce blijven fysieke winkels aantrekkelijk voor consumenten vanwege de mogelijkheid om producten te zien, te proberen en de directe beschikbaarheid. Dividuals analyseert de belangrijkste redenen waarom fysieke winkels nog steeds een cruciale rol spelen in het consumentengedrag. In deze sectie vindt u:
- Motivaties voor winkelbezoek: Waarom consumenten de voorkeur geven aan fysieke winkels, zoals het kunnen zien en proberen van producten, beschikbaarheid en nabijheid.
- Interactie tussen online en offline: Hoe een omnichannelstrategie kan bijdragen aan het succes van fysieke winkels.
4. Mobiliteit, deeleconomie en gezondheid
Car sharing en andere mobiliteitsoplossingen winnen aan populariteit, terwijl fitnesscentra en gezondheidsdiensten zich aanpassen aan de on-demand economie. In deze sectie ontdekt u:
- Deeldiensten en mobiliteit: Hoe consumenten gebruik maken van car sharing en andere vormen van gedeelde mobiliteit.
- On-demand fitness: Hoe consumenten op zoek zijn naar flexibiliteit en personalisatie in hun fitnessroutines.
- Consumentensegmenten: Welke Dividuals-segmenten het meest betrokken zijn bij deze nieuwe mobiliteits- en gezondheidstrends.
Download nu de volledige whitepaper om diepgaande inzichten te krijgen in deze en andere trends die het consumentengedrag in 2024 vormgeven. Blijf voorop lopen in een voortdurend veranderende markt en pas uw strategie aan op basis van de nieuwste gegevens en analyses.