Het succes van uw omnichannelverkoopstrategie is nauw verbonden met de locatie van uw doelgroepen en verkooppunten. Door gebruik te maken van Dividuals® in geomarketing, verkrijgt u specifieke inzichten in de locatie van uw hotspots, de verwachtingen van uw doelgroepen en de omvang van uw toegankelijk online en offline marktpotentieel.
Uw uitdagingen
- Waar open ik verkooppunten? Welke moet ik sluiten of verplaatsen?
- Wat is de omvang van het marktpotentieel van mijn webshop en verkooppunt?
- Welke doelgroepen verkiezen online of offline verkoopkanalen?
- Hoe interageren online en offline verkoopkanalen met elkaar?
Maak gebruik van Dividuals®
Met Dividuals® kunt u per kanaal uw doelgroepen bepalen en begrijpen hoe deze kanalen met elkaar interageren. De geografische fijnmazigheid van Dividuals® maakt het een uitstekende oplossing om hotspots en groeiopportuniteiten te identificeren.
- Bepaal doelgroepen voor online en offline verkoopkanalen.
- Integreer Dividuals® in uw geomarketingprojecten.
- Visualiseer kenmerken van huishoudens binnen uw verzorgingsgebieden.
- Analyseer welk deel van uw doelgroep gedekt is met de huidige verkoopkanalen.
- Bereken de omvang van uw marktpotentieel en welk deel zich bevindt binnen uw verzorgingsgebieden.
- Identificeer hotspots en ontwikkel een expansie- of optimalisatiestrategie.
Het rendement voor uw onderneming
- Verhoog de complementariteit van uw online en offline verkoopkanalen.
- Focus op verkooppunten met een aanzienlijk groeipotentieel.
- Open verkooppunten enkel op locaties met een hoog marktpotentieel.
Neem contact met ons op
Ontketen de kracht van Dividuals® voor uw omnichannelstrategie. Neem contact met ons op om Dividuals® te gebruiken in uw geomarketingstrategie.